עיצוב לוגואים

עיצוב לוגואים בצבע אדום – איזה מסר אתם מעבירים?

למרות שרבים מאמינים כי עיצובי לוגואים מתחילים ונגמרים בכמה דקות של עבודה, הרי שמדובר בפועל על מלאכה מורכבת למדי. כל לוגו הוא עולם ומלואו, וכל לוגו שכיום אתם מכירים, עוצב על בסיס אסטרטגיה שיווקית-ממוקדת, שכללה לא מעט שאלות מנחות, רעיונות, הגדרת קהלי יעד ועשרות סקיצות. כעת, כשגם אתם רוצים לעצב לוגו לבית העסק שלכם, חשוב שתדעו דבר מהותי: הצבע שתבחרו ללוגו שלכם, ישפיע במידה רבה על המיתוג ועל המסר שתעבירו הלאה לקהל היעד שלכם.

על מנת להמחיש את כוחם של הצבעים, הרי שאפשר לקחת את הדוגמא הרלוונטית והיום-יומית ביותר: הצבעים של פרטי הלבוש שלכם. לכל אחד, ללא יוצא מן הכלל, ישנם הצבעים שהוא אוהב מאד ללבוש מאחר והם מחמיאים לו, וצבעים שהוא מתרחק מהם כמו מאש. כפי שלכל אחד מכם יש את הצבע שלו – זה שמאיר אותו ומחמיא לו מאד, כך גם לבית העסק שלכם. ככל שהצבעים "יחמיאו" יותר לעסק שלכם, כך הם יוכלו להתמקד על קהל יעד נכון ומתאים. כתוצאה מכך? אפשרות להרחיב את פעילותכם, לגדול וליהנות מקהל לקוחות רב יותר.

"לא הבנתי, אז איך אדע איזה צבע מתאים לעסק שלי?"

שאלה מצוינת! למעשה, בחירת הצבע שיוביל את כל המהלך של עיצובי לוגואים, מגיעה בשלב מתקדם יחסית. הבחירה שלכם בצבעי הלוגו תגיע רק בשלב מאוחר – זאת לאחר שביצעתם איפיון מעמיק לעסק שלכם (מהגדרה מדויקת של קהל היעד ועד המוצר שאתם מציעים). רק לאחר שאתם "מכירים" את העסק שלכם לעומק ומזהים את מה שמייחד ומאפיין אותו, יהיה ניתן לבחור צבעים. כך לדוגמא: הצבע השחור יכול להתקשר עם יוקרה ועם פורמליות, בעוד הצבע הירוק מתקשר עם רוגע, שלווה ולייפסטייל.

הצבע האדום – מה הוא אומר על העסק שלכם?

סביר מאד כי אם תלכו ברחוב מרכזי בעיר מגוריכם ותסתכלו סביבכם, תוכלו לראות בקלות לוגואים המעוצבים בצבע האדום. מדובר על אחד הצבעים הפופולארים ביותר בעיצוב לוגואים, כאשר חברות ענק שגם אתם צורכים את שירותיהן או מוצריהן, מיוצגות על ידי הצבע האדום. חשוב לדעת כי עם עיצוב לוגו אין כזה דבר "נכון" או "לא נכון", אלא שיש אך ורק את מה שמתאים לעסק שלכם. כלומר, העובדה כי ישנן חברות ענק שהלוגו שלהן אדום, לא אומרת בהכרח כי אתם בוחרים בקלף מנצח.

הצבע האדום הוא צבע שמתקשר עם תשוקה, אהבה ואש. הצבע יכול לתקשר בעצמו מסרים ספציפים, זאת עוד מבלי שהוספתם כל מלל. ככל שהצבעים והמסרים שיגולמו בו יתאימו לעסק שלכם ולקהל היעד, תוכלו לקצור הישגים שיווקיים-מכירתיים מרשימים יותר. כידוע, ישנם אלו שיכולים להסתכל על צבע ולומר "וואי, זה כואב לי בעיניים". צבע שיתורגם כשלילי, לא יסייע לכם בהתקדמותכם ולכן יש להשקיע רבות בבחירתו.

אילו מסרים רגשיים מעביר הצבע האדום?

הצבע שתבחרו, כמו כל אלמנט אחר בלוגו שלכם, אמור לעורר רגש. במקרה הזה, בו אתם מעוניינים למכור מוצר או שירות, הרי שתרצו לעורר רגשות חיוביים בלבד. הצבע האדום מתקשר עם חיות, חיוניות ותשוקה גדולה. הוא יכול להתאים לעסקים רבים, דווקא בגלל קשת התכונות הרחבה יחסית המאפיינת אותו. בשונה מצבעים אחרים שנוטים להיות קצת יותר בישניים, הצבע האדום נוכח, בולט ובועט – והרי שזהו יתרון משמעותי שיש לו על פני צבעים אחרים.

מותגי ענק שבחרו בצבע האדום ללוגו שלהם

לא קשה לחשוב על חברות שבחרו בדרך של עיצוב לוגו אדום. החברה הראשונה שאולי מזוהה יותר מכולן עם הצבע האדום היא חברת "קוקה קולה". הצבע האדום מתקשר כאמור עם תשוקה ועם חיוניות, ולמרות הביקורת החריפה העוטפת את המשקאות הממותקים, החברה שומרת על אותו לוגו וממשיכה למתג את עצמה בדרך ספציפית זו. מאחר והחברה מעבירה מסרים של חיוניות, נמרצות ותשוקה, המון מהפרסומות שלה מובלות על ידי חבר'ה צעירים החוגגים את החיים הטובים.

גם YOUTUBE בחרו בצבע האדום. סביר מאד להניח כי גם אתם נכנסים לפחות פעם ביום למנוע החיפוש, החושף אתכם לכמות תכנים אדירה. הלוגו של החברה מעוצב בין היתר על ידי הצבע האדום, כאשר החלק המוכר ביותר מהלוגו הוא לחצן הplay-. הצבע האדום במקרה הזה מתקשר עם פעילות דינאמית, עם צפייה ממושכת ועם משהו שקורה אונליין-לייב (הלחצן האדום המדמה הקלטה או צפייה).

עיצוב לוגו נוסף בצבע האדום הוא של ענקית הסטרימינג "נטפליקס". מדובר כנראה על אחד הלוגואים הפשוטים ביותר, פשוט מאחר והייצוג של החברה הוא שמה. הצבע האדום כאמור מתקשר עם רגשות חיוביים, תוך שישנו האלמנט הבולט של הצבע שמציב את נטפליקס ביתרון אל מול המתחרות שלה. במקרה הזה, הצבע האדום הוא כמעט בגדר סטטוס של חלוצה, מנצחת וכזו שמובילה את הענף.

גפ "פיצה האט" האהובה כל כך בחרה ללכת על עיצוב לוגו בצבע אדום. ישנן לא מעט חברות גדולות של מזון מהיר (מקדונלד'ס, KFC ועוד) שבחרו בצבע האדום. מדובר על צבע המתקשר עם חום, ובמקרה הזה של חברות מזון – הרי שהצבע האדום מעביר גם מסר של אוכל מנחם, חמים ונעים.

עיצוב לוגואים במספר צבעים לאותו המותג

חשוב לציין כי לעתים, ישנם מספר צבעים שונים לאותו הלוגו. ישנן חברות המעוניינות להשמיש את הלוגו באזורים שונים (ברחבי האופליין והאונליין), ובהתאם הן בחרות בלוגואים זהים – אך בצבע שונה. הלוגו הראשי ימשיך להיות זה המוביל את החברה, אך ישנם הקשרים מסוימים בהם לוגואים בצבעים שונים הם אלו המייצגים אותה. דוגמא לכך: חברת "קוקה קולה" ממתגת את מוצריה בלוגו האדום, אך דווקא במשקה ה-ZERO הלוגו בצבע לבן.

 

 

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!