מתי עיצוב לוגו מחדש הוא רעיון ממש לא טוב?

מתי עיצוב לוגו מחדש הוא רעיון ממש לא טוב?

בתור עסק, אתם רוצים דרך קבע להתחדש, להפתיע ולהביא בשורות חדשות. עם זאת, מסתבר כי גלי ההתחדשות שאתם כל כך כמהים להם, לא תמיד חיוניים. רגע לפני שגם אתם ממהרים להפתיע בלוגו חדש, דעו כי זהו לא תמיד הדבר הנכון לעשות. הלוגו הוא הפנים שלכם – הוא זה שמעורר את הרגש, גורם ללקוחות להזדהות אתכם ולזהות אתכם.

במקרים רבים, עיצוב מחודש ללוגו מבורך! עם זאת, דעו גם אתם מתי החלפת לוגו מסתמנת כפעולה אסטרטגית לא נכונה:

1.כשהלוגו שלכם עושה את העבודה
אתם עומדים ביעדי המכירות שלכם, אתם גדלים יותר ויותר משנה לשנה ומרחיבים את מנעד הפעילות שלכם בקצב שאתם מרוצים ממנו? אל תגעו בלוגו! אחת המוטיבציות של עסקים לעצב מחדש לוגו, היא בעת שישנם פערים בין המטרות ובין ההישגים. מדוע? משום שהלוגו אמור גם למשוך קהל חדש, ובעת שזה לא קורה, עסקים רבים עושים עם עצמם בדק בית במטרה להבין האם הלוגו הוא זה שלא עובד. כל עוד אתם מרוצים מהפעילות העסקית שלכם, יהיה חבל לעצב את הלוגו מחדש.

2.כשהלוגו החדש פחות מרשים מהנוכחי
כשאתם בוחרים לעצב את הלוגו מחדש, אתם צריכים להפתיע, ליצור באז ולגרום לקהל הנוכחי והמתעניין לדבר עליו ועליכם! בעת שהלוגו החדש שלכם לא מצליח להתעלות על זה הנוכחי, עדיף שלא להשיק ולפרסם אותו. הלוגו החדש אמור להביא איתו גל חדש, מסר חדש, פניה אל לקוחות חדשים וכיוצא בזה. אתם עובדים על כמה סקיצות ומבינים כי הלוגו הנוכחי מרשים יותר ומניע יותר את הרגש? אל תחליפו אותו!

3.כשאתם משיבים מלחמה למותג מתחרה
מבלי לדעת מהו תחום העיסוק שלכם ולאיזה קהל אתם פונים, אפשר לשער כי גם לכם יש מתחרים. המון פעמים "תחרות" מעלה הקשרים שליליים, אך בפועל היא מניעה אתכם, גורמת לכם להשתפר, להיות דרך קבע עם יד על הדופק ולהיות הכי טובים – בשירות ובמוצרים שאתם מציעים. לא אחת, כחלק מאסטרטגיה שיווקית נרחבת יותר, עסקים מתחרים מחליפים את הלוגו שלהם. וכך, העסקים המתחרים שלהם בוחרים להשיב מלחמה, ולהשיק גם הם לוגו חדש.
מענה למתחרים הוא אף פעם לא מוטיבציה מספיק טובה לעצב מחדש את הלוגו, בטח לא כשהכל דופק ועובד בעסק שלכם. יציאה במהלכים דומים לאלו של המתחרים שלכם היא צעד שיווקי נכון, אך עיצוב מחדש ללוגו מסתמן כצעד נועז, מסוכן ולא אחראי.

4.כשאתם משיקים לוגו שאתם לא שלמים איתו
לעתים, אתם משקיעים המון זמן וכסף בעיצוב הלוגו החדש, עד שאתם מרגישים חייבים להשיק אותו. במידה ואתם לא מרוצים מהתוצאה (כן, גם אם עבדתם עם מספר מעצבים או שיצרתם סקיצות לבדכם), עדיף להשאיר את הלוגו החדש במגירה. אז נכון, להפסיד זמן וכסף זה לא משהו אידיאלי, אך פחות אידיאלי לקבל תגובות שליליות על הפנים החדשות שלכם – הלוגו.

5.כשאין סיבה לחדש את הלוגו
עיצוב לוגו מחדש חייב להיות חלק מאסטרטגיה גדולה יותר. לדוגמא: בעת שאתם מרחיבים את השירותים שאתם מציעים, משיקים שירות חדש ומהפכני או פונים אל קהל יעד נוסף. מאחר ופני העסק השתנו, הרי שיהיה נכון ליצוק את כל האלמנטים החדשים ללוגו. מנגד, במידה ואתם מחליטים לעצב מחדש את הלוגו ללא כל סיבה מוצדקת, דעו כי אין סיבה לעשות זאת. שמרו את הלוגו הקיים, והמשיכו להפיצו בגאווה ברחבי האונליין והאופליין.

זיכרו: לעתים, הלוגו שכיום מקדם אתכם, הוא הלוגו הנכון והאפקטיבי ביותר בעבורכם!

 

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!