מתי ולמה כדאי לעשות מיתוג מחודש לעסק?

המון פעמים כעסק, קל לכם לעשות דברים שיש להם תקדימים מעסקים גדולים יותר (שלא נאמר מותגי ענק). אחד מאותם דברים? מיתוג. מיתוג לעסק דורש מכם להשקיע שני משאבים יקרים מאד – זמן וכסף, אך כל עוד המיתוג מתבצע בשיתוף פעולה עם איש מקצוע מנוסה, אתם עתידים להחזיר את ההשקעה שלכם, ובגדול.

לפני הקמת העסק שלכם, סביר מאד כי השקעתם במיתוג. עם זאת, כידוע, החיים דינאמים, כך שתהליך מיתוג ספציפי שהושפע מרוח התקופה וממוצרים ושירותים שהצעתם, לא בהכרח יהיה רלוונטי גם כיום. תהליך של מיתוג הוא תהליך שצריך לטפח אותו בכל כמה שנים מחדש – זאת על מנת להישאר רלוונטים ולהמשיך להיות שחקנים מובילים בשוק התחרותי בו אתם לוקחים חלק.

כשמדברים על מיתוג מחדש, לא ניתן שלא לדבר על המיתוג שעשתה רשת המזון המהיר העולמית – Mcdonalds. שנים רבות סבלה הרשת ממיתוג של מזללה מהירה, המוכרת אוכל עתיר שומן וסוכר. בשנים האחרונות, הרשת נאבקת על מנת להוכיח שיש לה גם פן נוסף – בריאותי יותר. המיתוג המחודש כלל את שינוי צבעי הלוגו בחלק מהפרסומות (מאדום וצהוב לירוק וצהוב), שימוש בשמן טיגון בריא יותר והכנסת מוצרים חדשים לתפריט כדוגמת סלט ירקות. 

אז מתי גם אתם תצטרכו להקדיש משאבים בתהליך מיתוג מחודש? 

מעוניינים להתרחב לקהלים נוספים? מיתוג מחדש!

הדבר הטוב ביותר שתוכלו לאחל לעצמכם כעסק, הוא שקהל היעד שלכם יתרחב. תחילה, סביר כי פניתם לקהל מסוים, אך אין זה אומר שזהו אותו קהל שרלוונטי אליכם כיום. לדוגמא: חברת אופנה שהחלה את דרכה כחברה המיועדת לנשים, אך בהמשך החליטה לפנות גם אל גברים. סביר כי גם לכם עולות לראש כעת החברות FOX ו-CASTRO שכעבור מספר שנות פעילות שכוונו לנשים, פנו אל הגברים. 

בעת שקהל היעד שלכם משתנה או מתרחב, אתם מוכרחים לבצע תהליך מיתוג מחודש שידע לדבר בשפה המותאמת לקהל היעד הנוכחי. 

מיתוג מחדש: אתם דוהרים הלאה אל המודרנה

לעתים, קהל היעד נותר זהה, אך הבעיה היא דווקא במעטפת המעט מיושנת. כידוע, תהליך המיתוג שעשיתם השפיע בסופו של דבר על האריזה הגרפית שלכם, על הדרך בה מעוצבים המוצרים שאתם מוכרים ואפילו על הלוגו שלכם. בעת שהמיתוג שלכם אינו תואם את רוח התקופה, הרי שאתם נשארים מאחור. זיכרו כי כפי שקהל היעד שלכם בחר בכם במשך שנים, הוא גם נחשף דרך קבע למתחרים שלכם כאשר הם קורצים לו פעם אחר פעם. תהליך מיתוג מחודש יכול להדביק את הפער (שאולי פתחתם) אל מול אותם מתחרים מסוכנים.

המיתוג הנוכחי לא הניב תוצאות? החליפו אותו!

לעתים, הסיבה המצדיקה ביותר את החלפת המיתוג שלכם, היא התוצאות בשטח. כל תהליך מיתוג מבוסס גם על מטרות – כאלו שניתן למדוד לטווח הקצר ולטווח הארוך. אתם לא מצליחים למנף את כמות המכירות, מועדון הלקוחות לא גדל ולא הצלחתם להתרחב לסניפים נוספים? יהיה כדאי לבצע הערכה מחדש ולהבין מה לא עובד במיתוג הנוכחי.

כשכל המתחרים שלכם שינו מיתוג, ואתם לא

בעולם אוטופי אולי לא הייתה לכם תחרות, אך במציאות אתם צריכים להוכיח את עצמכם בכל פעם מחדש אל מול קהל הלקוחות שלכם. בעת שאתם מזהים מגמה בה המתחרים שלכם משנים את המיתוג ומתאימים אותו למגמות חדשות (כמו מהפכת המזון הבריא לדוגמא), הרי שאתם צריכים ליישר קו ו"להשיב מלחמה". בעת שאתם נשארים מאחור, הלקוחות שלכם – גם אלו הנאמנים ביותר, לא יחששו לפזול לצדדים.

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!