תמהיל שיווקי כהכנה למיתוג

אחד השלבים המהותיים ביותר בדרך לפתיחת העסק שלכם, הוא שלב המיתוג. לצד עסקים חדשים שמשקיעים רבות במיתוג נרחב ויסודי, גם עסקים קיימים (וכאלו שאתם מכירים היטב), מחליטים להתחדש במיתוג חדש, רענן וצעיר. רק לפני מספר חודשים, ZARA העולמית שינתה את הלוגו שלה. שינוי הלוגו גרם להרמת גבות בקרב לא מעט אנשים בעולם, בעיקר מאחר ולא ניכר הבדל גדול כל כך בין הלוגו הישן לזה הנוכחי.

מה שמהלך מיתוגי שכזה יכול ללמד הוא שישנה חשיבות רבה לכל פרט ופרט, גם כאשר האותיות של הלוגו הופכות להיות מחוברות במקום להיות נפרדות. אם כן, מיתוג עסקי נכון מעניק תשומת לב לכל המכלול, כאשר המטרה התמידית היא לייצג את המוצר הספציפי שלכם על הצד הטוב ביותר – בזירה תחרותית ודינאמית שיש להישאר ערים בה.

תמהיל שיווקי כהכנה למיתוג – מה חשוב לדעת?

עוד לפני שמגיעים לשלבים מתקדמים יחסית של עיצובי לוגואים ובחירת צבעים, צריך להתעכב על שלב התמהיל השיווקי. כל עסק, ללא יוצא מן הכלל, זקוק לעבודת שיווק איכותית ומקיפה. התמהיל השיווקי הוא למעשה שלב שבו בוחנים את כל הפעולות העתידיות שהחברה תעשה, במטרה לקדם את שהיא רוצה לקדם – מוצר או שירות.

למרות שישנה נוסחה ברורה שניתן להיצמד אליה בכל הקשור לתמהיל השיווקי, הרי שהנתונים בהם משתמשים לצורך חישוב הנוסחה, משתנים. מדוע? משום שלכל עסק נקודת פתיחה אחרת, צרכים שונים, מטרות שונות וקהל יעד שונה. מי שמבצע בעבורכם את התמהיל השיווקי צריך להכיר אתכם לעומק – על היתרונות והחסרונות שלכם, על החוזקות והחולשות שלכם. לאחר היכרות מעמיקה אתכם, ניתן להציג מסקנות שבסופו של דבר ישפיעו על כל פעולות השיווק העתידיות.

עיצוב לוגו ותמהיל שיווקי – מה הקשר ביניהם?

שלב התמהיל השיווקי מעניק דגש רב לכל אסטרטגיית השיווק בכללותה. כשמדברים על אסטרטגיה מדברים אמנם גם על מספרים ועל דו"חות, אך מדברים גם על ייצוגים גרפיים וצבעים. התמהיל כאמור, מרכז את כל הפעולות השיווקיות שיתנהלו במסגרת העסק, כאשר כל פעולה שיווקית תקודם על ידי סלוגן, לוגו ומיתוג. ישנם ארבעה פרמטרים מובילים לפיהם מבססים את התמהיל:

  • מוצר
  • מחיר
  • מקום
  • קידום

עיצובי לוגואים ושלב המיתוג

אפשר לומר כי שלב התמהיל השיווקי הוא מעין שיחת הכנה, והשלב בו מתחילים לעבוד על מיתוג ובידול עסקי הוא היציאה לפועל. המסקנות שמתקבלות משלב התמהיל השיווקי משרתות אנשי מקצוע רבים שאיתם תעבדו כעסק, לרבות חברת המיתוג וגם אלו שישרתו אתכם עם עיצובי לוגואים.

עבודת המיתוג הינה עבודה יחסית מורכבת, זאת מאחר והיא אמורה לספק לכם מענה ברמת הצבעים שיובילו את העסק, בחירת פונטים לעיצוב הלוגו, המון פעמים – בחירת שם לעסק, בחירה בקווים מסויימים של תקשורת ושפה וכן הלאה. גם אתם כצרכנים, מקבלים החלטות על סמך המיתוג הניכר על שירותים ומוצרים.

לדוגמא: בכוחו של סלוגן בלבד לשנות את החלטתכם, עיצוב לוגו יכול לשנות את רגשותיכם (לחיוב או לשלילה) על מותג מסוים וכן הלאה. עשו לעצמכם מבחן קטן, ובדקו אילו תחושות עולות בכם כשאתם חושבים על הלוגואים והאריזה המיתוגית של החברות הבאות:

  • קסטרו
  • טבע
  • השחר העולה
  • סנו
  • קרליין
  • אמזון
  • אנרג'ייזר
  • DOVE

כל לוגו שעולה כעת לראשכם, עוצב על פי אסטרטגיה שיווקית ברורה ומוקפדת, שהחלה עוד בשלב התמהיל השיווקי. בחירת הפונט והצבעים שמאפיינים את שלב עיצוב לוגו, נקבעו במטרה לכוון את המסרים אל קהל יעד ספציפי ומפולח היטב, תוך מחשבה על הרגשות שיעורר הלוגו בקרב אותו קהל.

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!