מה זה לוגו ומיתוג בעצם?

כשאתם מתכננים את הקמת העסק שלכם, אתם מביאים אתכם בעיקר את הידע והמקצועיות הרלוונטים לתחום העסק שתקימו. מעבר לכך? אתם מסתייעים בשלל אנשי מקצוע המעניקים לכם ייעוץ וליווי בשלל נושאים. בעת שאתם מגיעים אל השלב בו אתם מתחילים לתכנן את המיתוג והלוגו שלכם, אתם מבינים כי אתם מתקרבים בצעדי ענק אל הפתיחה הגדולה.

האם יצא לכם לשאול את עצמכם מה זה לוגו ומיתוג בעצם? למרות שיש מי שיבצע את העבודה עבורכם, הרי שכדאי בהחלט שתדעו גם אתם איך בונים מיתוג עסקי נכון ומדוע חשוב כל כך להשקיע בכל הקשור לנושא של עיצוב לוגו.

 עיצובי לוגואים – כרטיס הביקור של העסק שלכם

אם אתם נמצאים כעת ברחוב מרכזי, אתם יכולים פשוט להסתכל סביבכם ולראות עשרות אם לא מאות לוגואים. כל בית עסק – ממתפרה, דרך מספרה ועד חנות בגדים גדולה, מצויד בלוגו מעוצב. הלוגו אם כן הוא ייצוג גרפי-חזותי, המבוסס על איור/תמונה בשילוב לטקסט (לרוב, שם בית העסק בצירוף סלוגן).

עיצובי לוגואים המון פעמים מבוססים אך ורק על איור, ולעתים רק על שם. דוגמאות לכך:

  • מותג הענק ZARA – אך ורק שם
  • אפל – איור בלבד של תפוח נגוס

הלוגו שתעצבו או שיעצבו בעבורכם, ילווה אתכם לכל מקום ויופיע על שלל אלמנטים:

  • כרטיסי הביקור, מעטפות ושקיות
  • הלוגו ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם
  • הלוגו יופיע בחתימה שלכם במייל
  • ובקיצור: בכל ערוץ רשמי ופנייה רשמית שלכם

השלב בו מעצבים את הלוגו ויוצרים מיתוג

על מנת שיהיה ניתן לבצע בעבורכם את עיצוב הלוגו, יש צורך בשלב מקדים: תמהיל שיווקי כהכנה למיתוג. זהו השלב שבו נערכת היכרות ביניכם ובין איש מקצוע, שמפרק את הדבר הזה שנקרא "עסק" לשלל גורמים שונים. המטרה היא לזהות צרכים, מטרות, ערכים, קהלי יעד ופרמטרים נוספים שישפיעו בצורה ישירה או עקיפה על העסק שלכם ועל הצלחתו.

עיצובי לוגואים במרבית המקרים נעשים רק פעם אחת – עם הקמת העסק. עם זאת, ניתן לראות חברות ענק כמו פלאפון הישראליות או כמו סטארבאקס העולמית, שלאורך שנות הפעילות חידשו ושדרגו את הלוגו מספר פעמים.

ומה באשר למיתוג? הכירו גם אתם את המיתוג העסקי

למרות שהמון פעמים המיתוג מתקשר ישירות למימדים חזותיים, צריך להבין כי המיתוג הוא הרבה מעבר לזה. עיצוב לוגו מושפע ישירות מאסטרטגיית המיתוג הכללית שתיקבע, אך איך זה קורה? המיתוג הוא בעצם סך הפעולות והאסטרטגיות שנוקטים במטרה להנגיש את העסק שלכם לקהל הרחב.

לדוגמא: לא במקרה פלאפון בחרה במיתוג של צבעי כחול-לבן. סביר כי האסטרטגיה שמאחורי המיתוג הייתה לייצג משהו מאד ישראלי, נגיש, בגובה העיניים – וכך לפנות ליותר לקוחות. רק לאחר שהוחלט כי זוהי האסטרטגיה השיווקית-מיתוגית של החברה, בחרו עיצוב לוגו המבוסס על הצבע הכחול והלבן.

כשעושים מיתוג לעסק, צריך להבין את החוזקות שלו, היתרונות שלו ו"הקלף" שלו על המתחרים. בסופו של דבר, סביר מאד כי העסק שלכם עתיד להיכנס למגרש משחקים עם שחקנים חזקים מאד (המתחרים שלכם), כך שיש לחשוב גם על הבידול כחלק בלתי נפרד מהמיתוג. עם מיתוג נכון, ניתן להבליט אתכם גם בתוך מגרש תחרותי מאד.

דוגמא נוספת למיתוג ובידול: למרות שישנן עשרות חברות המציעות קפסולות למכונת הקפה הביתית, "נספרסו" עדיין נהנית ממיתוג גבוה, יוקרתי, של תרבות פנאי וקפה. שימו לב לכוחו של המיתוג: מדובר על אחת החברות שמציעות קפה במחירים היקרים ביותר, ולמרות שישנן חלופות זולות עדיין קהל רב מוכן לשלם על החוויה. במילים אחרות? מעבר למוצר טוב, גם ישנה עבודת מיתוג טובה שגורמת לקהל להתחבר למותג.

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!