מדוע בידול חשוב כל כך גם בלוגו?

כעסק, הדבר המשמעותי ביותר שתוכלו לבקש לעצמכם הוא להיות זכירים. מה שקורה בפועל הוא שבאותו מגרש משחקים שאתם משחקים בו, ישנם שחקנים נוספים שמתחרים אתכם על אותו הקהל. עבודה שיווקית נכונה המבוססת על אסטרטגיה נרחבת ומדויקת, מטמיעה בהדרגה אל תודעת הצרכנים (קהל היעד) את המותג שלכם. בין היתר, ניתן לעשות זאת באמצעות הלוגו שמייצג אתכם. עד כמה חשוב לוגו לעסק?
ללוגו שלכם ישנו כוח אדיר! כפי שאתכם כאנשים פרטיים מזהים על פי הנראות החיצונית והשם הפרטי שלכם, את העסק יזהו על פי השם שלו, הסלוגן והלוגו. רבות נכתב ונאמר על הבידול העסקי וחשיבותו, ויש לתת דגש רב גם לבידול במעמד עיצוב הלוגו שלכם. מדוע?

בידול הופך אתכם זכירים
המוטיבציה שלכם היא לבלוט! לוגו מנצח, חד וענייני, שם אתכם בקידמת הבמה. מנגד, ישנם לוגואים שלא יוצרים שום אפקט במקרה הטוב, ואילו במקרה הפחות טוב יוצרים אפקט שלילי. איך יוצרים בידול בלוגו? שאלה מצוינת! הבידול יכול לבוא לידי ביטוי בשלל דרכים:

  • שימוש בצבע קלאסי ונקי כדוגמת שחור או לבן
  • שימוש בצבע "לא שגרתי" / "נועז" כדוגמת ורוד
  • שימוש בפונט ייחודי שעיצבו בעבורכם
  • לוגו שובר מוסכמות. לדוגמא: שימוש בצבע בלבד (ללא טקסט)

המפגש של הלקוח הפוטנציאלי עם הלוגו שלכם, אמור לעורר בו רגש ולהניע אותו. בשלב הראשון, התעניינות לגביכם (כניסה ללינק, לפרופיל ברשת חברתית או לחנות במרכז הקניות), לגמרי תספיק. לאחר "לחיצת היד" הראשונית, האחריות כבר עוברת לידיים שלכם. יש לכם הזדמנות נדירה להפיק מהמפגש הזה שיחת מכירה, שתהפוך את המתעניין – ללקוח.

מינימאליות זכירה נחשבת כבידול!

סביר מאד כי אם תבצעו מחקר מקיף אודות הלוגואים של המתחרים שלכם, תגלו נתון מעניין: מרבית העסקים, בטוחים כי הבידול האידיאלי הוא זה שנוצר בעקבות עיצובים גדושים, שלל אלמנטים ושימוש בכמה שיותר צבעים. לעתים, הבידול האמיתי נוצר בעת שאתם נצמדים לעיצוב לוגו קלאסי, "שקט" וסופר אלגנטי. דוגמאות ללוגואים בעיצוב מינימאלי שגם אתם מכירים:

  • ZARA – לוגו טיפוגרפי בצבעי שחור לבן
  • GMAIL – מעטפה בצבע אדום ולבן
  • IKEA – לוגו טיפוגרפי בצבעי צהוב וכחול

אם לוקחים לדוגמא לוגואים של חנויות רהיטים, הרי שהמון חנויות ירצו להדגיש את תחום העיסוק שלהם באמצעות הלוגו. כך, ניתן לראות חנויות שהלוגו שלהן כולל שולחן, כיסא או ארון. הבעיה היא שלוגואים שכאלו מסתמנים המון פעמים כפשוטים מדי – כאלו שמעבירים את המסר בצורה ברורה שלא יוצרת עניין או סקרנות. ומנגד, הלוגו של IKEA לא יכול לרמוז דבר על כך שהיא ענקית רהיטים. ובכל זאת, דווקא הפשטות והמינימאליות, הופכת את הלוגו לזכיר, מיוחד ואפילו "מתנשא" על חנויות הרהיטים האחרות.

לפני עיצוב הלוגו: מהו הבידול העסקי שלכם?

אמנם לוגו לעסק יכול ליצור בידול עצם עיצובו, אך המון פעמים פשוט יותר לעשות את זה הפוך: שאלו את עצמכם מהו הבידול העסקי שלכם, ועל הבידול תרמזו באמצעות הלוגו שלכם. כך לדוגמא: נניח ואתם עוסקים בייצור של קשים למסעדות. מאחר ואתם רוצים לנהוג באחריות חברתית, אתם מתחילים להציע גם קשים מעץ – כאלו שאפשר להשתמש בהם בשימוש רב פעמי. תוכלו לעצב את הלוגו שלכם מחדש בצבע ירוק – כזה שיעיד על החיבוק שלכם לכדור הארץ ולפעולה הירוקה שאתם עושים.

 

לעצב לוגו בקלות – איך עושים את זה?

לשמחתכם, אתם לא צריכים תמיד ליצור רעיונות מאפס. כיום, יש באפשרותכם לעבוד אל מול מאגר של לוגואים, ולא אל מול מעצבים. כך, אתם נחשפים למאות לוגואים אפשריים, ויכולים לבחור את הלוגו הנכון, המתאים והמדויק ביותר לאופי הפעילות העסקית שלכם.

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!