לוגו

רגע לפני שאתם משיקים את הלוגו שלכם…

בעוד אתם בכל בוקר לובשים פריטי לבוש אחרים, בית העסק שלכם ילבש מעתה והלאה תלבושת אחידה: את הלוגו! מהרגע בו אתם משיקים את הלוגו, אתם מפגישים את קהל הלקוחות שלכם עם אריזה עיצובית שתזוהה עמכם. אז נכון, תמיד תוכלו להחליף את הלוגו שלכם, אך המטרה היא הפוכה: לעצב לוגו כמה שיותר על זמני, וכזה שמתקשר את המסרים והאג'נדה שלכם בצורה היעילה והעקבית ביותר.

בעוד ישנם אלו שעבורם מדובר "רק" בלוגו, גם ישנם אלו המבינים את חשיבותו הגדולה. הלוגו עתיד לייצג אתכם בשלל מקומות: החל מהפרופילים שלכם ברשתות החברתיות, דרך הפולדרים אליהם תכניסו הסכמים עם לקוחות ועד שילובם בחתימה במייל שלכם. רגע לפני שגם אתם משיקים את הלוגו שלכם, דעו מה צפוי לכם בדרך, ובעיקר מה תוכלו לעשות על מנת להבטיח כי אכן בחרתם בלוגו הנכון.

השלבים בדרך לעיצוב הלוגו שלכם 

אז עיצוב לוגו לא מתחיל ונגמר בפתיחת תוכנת גרפיקה במחשב שלכם, אלא שמדובר על תהליך מעמיק ויסודי יותר. עיצוב הלוגו לא מושפע מהאהבות שלכם, התשוקות שלכם או הצבעים שאתם הכי אוהבים – אלא אך ורק מהחזון העסקי שלכם. על מנת לעצב את הלוגו הנכון ביותר בעבורכם, אתם צריכים להשיב לעצמכם על מספר שאלות מנחות. ככל שתענו על יותר שאלות ובדיוק רב יותר, כך תוכלו לעשות צעד נוסף שיקרב אתכם אל התוצר הסופי:

  • הגדרת קהל היעד (מין, גיל, קהל ישראלי / בינלאומי / מעורב, מצב סוציו-אקונומי וכו)
  • האם השירות / מוצר מתאים לכולם או לשכבה מסוימת (השפעה ישירה על המיתוג והצבעים הנבחרים)
  • באילו צבעים וסגנונות בחרו המתחרים שלכם (לטובת יצירת בידול עסקי והיכרות עם השוק)
  • האם אתם מעוניינים בלוגו המבוסס על שם העסק, או גם על שילוב של ייצוגים גרפים וציורים

על מנת לעצב את הלוגו, יש לקחת בחשבון שני דברים עיקריים: אסטרטגיה (איך לפנות אל קהל היעד שלכם דרך הלוגו), ועיצוב – יישום כל האסטרטגיה בפועל על הלוגו שלכם. מדובר על תהליך שהוא אמנם לא קצר, אך הפירות שלבסוף תקצרו יתורגמו ללידים, מיתוג נכון והגדלת קהל הלקוחות.

שאלת השאלות: כמה זמן לוקח לעצב לוגו?

עיצוב הלוגו יכול להסתיים בתוך דקות ספורות, אך אין זו המטרה. בנוסף, גם תוכלו לעצב אותו בעצמכם – זאת הודות לשלל תוכנות המציעות לכם עיצוב ללא עלות. האתגר הגדול הוא לא בעיצובו של הלוגו, אלא בהבנה מי אתם ואיך הלוגו אמור לעצב את זהותכם ולתקשר אותה החוצה. שלבי האסטרטגיה הם החיוניים ביותר, שכן הם אלו שישפעו על נראות הלוגו בסופו של דבר. לדוגמא: בעת שקהל היעד שלכם הוא גברים בגיל ה-50, הרי שאין כל סיכוי שתעצבו לוגו בצבע ורוד ובפונט "ילדותי" יותר.

נתחו את עצמכם ואת העסק כמה שיותר, וכך תוכלו להגיע לתוצרים טובים ומדויקים יותר. 

מ-3 יוצא 1: כך בוחרים לוגו

אחד הדברים החשובים ביותר, הוא להבטיח כי תהיה לכם אפשרות בחירה. כלומר, אל תסתפקו לעולם בלוגו אחד, אלא במספר אפשרויות שונות שמהן תבחרו את הלוגו הסופי. מדוע? יכול להיות מצב שבו תעצבו לוגו, וכבר עם העיצוב הראשון תחושו חיבור וקליק עם הלוגו. איש לא פוסל את החיבור שנוצר, אך על מנת להבטיח כי אכן מדובר על האפשרות הטובה ביותר, צריך להשוות אותה לאפשרויות אחרות. 

מעבר לכך, בעת שיש לכם 3 לוגואים אפשריים שונים (לפחות), אתם יכולים לעשות בהם שימוש בקבוצות ניסוי שונות. כבעלי העסק וכאלו המעצבים את הלוגו, לא תמיד תהיו הקהל האובייקטיבי ביותר לבחור לוגו אחד על פני אחר. אז מה דעתכם על לבחון את הלוגו שלכם עם קבוצה של מתנדבים? 

בחנו את עצמכם ואת הלוגו שלכם

אחרי שעוצבו עבורכם 3 סקיצות שונות, תוכלו לפנות למתנדבים שונים. מתנדבים אלו יכולים להיות בני משפחה, חברים, קולגות או חבר'ה שנמנים בקהל היעד שלכם (חשוב!). מה עליכם לעשות? להציג לאותה קבוצה של מתנדבים את הסקיצות השונות, תוך שעליכם לשאול אותם מספר שאלות. לאחר שתקבלו את התשובות, תוכלו לנתח את התוצאות וכך לגבש את הבחירה שלכם בצורה מושכלת יותר. שימו לב: ככל שתעשו מחקר שכזה עם יותר מתנדבים, כך טוב יותר. מה תוכלו לשאול אותם?

  • אילו אסוציאציות מעלה כל לוגו
  • האם ישנם לוגואים המזכירים לוגואים אחרים
  • איזה לוגו נתפש כפשוט יותר וכמתוחכם ביותר
  • איזה לוגו נתפש כאסתטי ביותר
  • איזה שם היית נותן לכל לוגו
  • איזה עסק לדעתך מייצג הלוגו וכן הלאה…

מבחן הפשטות: האם אפשר לצייר את הלוגו?

אם אתם רוצים להעמיד את הלוגו הנבחר (או זאת שלושת האפשרויות הסופיות) במבחן נוסף, הנה הוא לפניכם: שוב ושוב ניתן הדגש על לוגואים פשוטים. הנוסחה אומרת כי ככל שהלוגו פשוט יותר, כך הוא מצליח להגיע ליותר קהלים – פשוט מאחר והם מצליחים לעכל אותו. אז אחת הדרכים להבין האם הלוגו שלכם הוא אכן פשוט, היא לנסות ולצייר אותו. חשבו על הלוגואים של חברת אפל, מקדונלד'ס ונייק – כולם לוגואים של חברות ענק, ואת כולם אגב – גם אפשר לצייר. לא מדובר על נוסחה ודאית, אך בהחלט על משהו שכדאי לקחת בחשבון.

"כל כמה זמן לגיטימי להחליף לוגו?"

השאלה הזו דומה לשאלה "כל כמה זמן לגיטמי להחליף כסא במשרד?". והתשובה? פשוט מתי שמפסיק להיות לכם נוח. בעת שהלוגו לא עושה את העבודה ולא מייצג אתכם כפי שציפיתם ממנו, הרי שיהיה ראוי להחליפו. מטבעם של עסקים להיות דינאמים, כך שרוח העסק, החזון העסקי ואפילו קהל היעד יוכלים להשתנות. בהתאם, יהיה עליכם לחשב מסלול מחדש ולהתאים את האריזה הגרפית, הלוגו והסלוגן למאפיינים החדשים שלכם.



סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!