כיצד לבחור לוגו?

הקמה של עסק מתבצעת בהדרגה, ונדמה כי אחד השלבים המרגשים ביותר הוא השלב בו אתם מעצבים את הלוגו שלכם. כפי שהפנים שלכם הן כרטיס הביקור שלכם, הלוגו הוא כרטיס הביקור של העסק שלכם. אין כל חשיבות לגודלו של העסק או האופי שלו – הרי ששלב עיצוב לוגו רלוונטי כל או כך.
למה עסק צריך לוגו? השאלה אינה אם אתם צריכים לוגו לעסק, אלא בעיקר איך בוחרים לוגו. מדובר על אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר שתקבלו, ואותה אריזה גרפית-עיצובית תוביל אתכם ותייצג אתכם במדיות השונות מעתה והלאה. אז רגע לפני שגם אתם מתפנים למלאכת עיצוב לוגואים, דעו גם אתם מהם הדגשים לבחירת לוגו:
1.על זמניות – האם הלוגו יהיה רלוונטי גם בעוד כעשור?
אחד הדברים החשובים ביותר הוא להבטיח שהלוגו שלכם יהיה על זמני. במילים פשוטות? שהלוגו יהיה רלוונטי לעסק שלכם בעוד כמה שנים. גם כיום, מותגי ענק מרעננים את הלוגו שלהם, ומחדשים את עיצובו בכל כמה שנים. המטרה היא כמובן להישאר רלוונטים ולהדביק את הפער עם קצב התקדמות הטכנולוגיה ומגוון האפשרויות הקיים.
המון פעמים הדרך להבטיח עיצוב לוגו קלאסי ועל זמני היא עם היצמדות אל עיצובים פשוטים יותר. אפשר לדמות את עיצוב הלוגואים לעיצוב בגדים: בעוד הצבע השחור והגזרות הקלאסיות נותרים דרך קבע באופנה, דווקא הטרנדים הזמניים הם אלו שכעבור פרק זמן קצר יכולים להיתפש כמעט מגוחכים.

2.לא תאמינו מהו כוחה של הפשטות כאמור, עיצוב לוגואים צריך להיצמד לפשטות, וכמה שיותר ממנה. נסו לחשוב אתם על הלוגואים של מותגי הענק, ותראו גם בעצמכם עד כמה הם פשוטים:

  • הלוגו של חברת "פפסי" הוא מעין דגל בצבעי כחול, אדום ולבן
  • הלוגו של מקדונלד'ס כאות M בצבע צהוב
  • ה-V המפורסם של חברת נייק וכן הלאה…

הלוגואים הפשוטים ביותר הם אלו הזכירים ביותר, ואלו שמבצעים עבורכם את העבודה השיווקית הטובה ביותר. בהדרגה, הלוגו הפשוט חודר לתודעה, ומאפשר לקהלים רבים לזהות אתכם.

3.זיכרו: הלוגו צריך להעביר מסר ברור
הלוגו שלכם אמור לבצע עבורכם עבודה שיווקית ולהעביר את המסר שלכם. לכן, עוד הרבה לפני שיוצאים לדרך עם עיצוב לוגו, יש לבצע איתור צורך מדויק + איפיון לעסק שלכם. בעתיד, הקהל שלכם ידע לזהות אתכם. כעת, כדאי מאד לרמוז לאותו הקהל מהו השירות שאתם רוצים להציע. נסו לשזור אלמנטים המזוהים עם העסק שלכם בתוך הלוגו. לדוגמא:

  • מספרה – מספריים
  • מסעדה – סכין ומזלג
  • משתלה – פרח / עציץ

מרבית הלוגואים משלבים מלל + תמונה, כך שהצירוף ההרמוני של שניהם יחד יוכל לרמוז לקהל היעד שלכם מה אתם רוצים להציע. מבלי שהלוגו לא מעביר מסר ענייני וברור, הוא במידה רבה חוטא את המטרה.

4.לוגו בוחרים רק מתוך כמה אפשרויות שונות

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שעושים בעלי עסקים היא לבחור לוגו על סמך אפשרות אחת שהוצעה להם. בכדי לדעת שהלוגו שלכם אכן משרת אתכם, עליכם לבחור בו מבין כמה אפשרויות שונות. לכן, כשאתם יוצאים לדרך עם מלאכת עיצוב לוגואים, בחנו מספר אפשרויות. כך, תוכלו לדייק את הבחירה שלכם, לשדך בין אלמנטים מכל לוגו שהוצג בפניכם וכך להגיע אל הלוגו ההולם ביותר אתכם.
5.האם הלוגו שלכם מזכיר לוגואים אחרים?
אז כיצד בונים לוגו מנצח? עם דגש נוסף שיש לשים לב אליו עם עיצוב לוגואים – מידת המקוריות. אם יש דבר שלא תרצו הוא להיות דומים לאחרים. הלוגו מאפשר לכם ליהנות מבידול עסקי, כך שכדאי בהחלט לנצל אותו. למדו מה אחרים בתחומכם עשו, ועשו בדיוק ההיפך!

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!