כיצד בונים לוגו מנצח?

מאז ומתמיד היו הלוגואים של בתי עסק בעלי משמעות רבה. אפשר לומר כי מאז המהפכה הדיגיטלית, החשיבות של הלוגואים אף עלתה: אם בעבר הלוגו היה משולב על מעטפות ושקיות ובפתח החנות או המשרד, הרי שכיום הלוגו נמצא פשוט בכל מקום:

  • בפייסבוק
  • באינסטגרם
  • במיילים
  • במצגות
  • ביוטיוב ועוד…

אז למה עסק צריך לוגו? עיצוב לוגו שם לעצמו למטרה: להפיק לוגו שיגלם בתוכו את ערכי החברה, השירותים שהיא מציעה ולעתים אף רמיזה על קהל היעד הרלוונטי. אם גם אתם נמצאים בשלב המרגש בו אתם מעצבים את הלוגו שילווה אתכם מעתה והלאה, קחו אתכם לדרך 5 טיפים לעיצוב לוגו שיוכלו להשיב לכם על השאלה: כיצד בונים לוגו מנצח?

1.לפני הכל: אפיינו היטב את העסק שלכם
עיצוב לוגו מגיע רק לאחר שאתם מאפיינים היטב את העסק שלכם ואת אופי הפעילות. כידוע, הלוגו אמור לייצג אתכם ואת הערכים שלכם, כך שחייב להיות שלב מקדים של איפיון נרחב ומלא. כך למשל, ישנו הבדל עצום בין עיצוב לוגו לחנות בגדים המכוונת רק לנשים, ובין לוגו המעוצב עבור חנות בגדים לכל המשפחה. לדוגמא:

  • לוגו לחנות בגדי נשים יעוצב יעוצב בקווים שונים (לדוגמא: crazy line)
  • לוגו המיועד לחנות בגדים לכל המשפחה יעוצב בצורה שונה לחלוטין (לדוגמא: תמנון)

לכן, לפני עיצוב לוגואים חשוב שתדעו מי אתם, מה אתם מוכרים ולמי אתם פונים. רק לאחר מכן, יהיה ניתן לשדך לכם פתרונות עיצוביים הכוללים בתוכם גם את עיצוב הלוגו.

2.עצבו לוגו זכיר, פשוט וענייני
הלוגו שעתיד להיות הפנים של בית העסק שלכם, לא עתיד להתחרות בתחרות "הלוגו המקורי ביותר". נסו להתרחק מכל המונחים של מקוריות, יצירתיות ועיצובים מתוחכמים – הם רק יסבכו אתכם. לוגו אמור להיות פשוט, מדויק וחד – רק כך הוא יעבוד ויטמע בהדרגה בתודעת הנחשפים אליו. התמקדות על עיצוב לוגואים פשוטים תאפשר לכם להגיע לתוצאה טובה מאד, תוך שהמסרים שלכם יועברו הלאה. דוגמאות ללוגאים פשוטים של מותגי ענק המבוססים על מינמום תחכום, מקסימום תמורה:

  • הלוגו של זארה – ZARA באותיות לבנות
  • פיצה דומינוס – כמשחק דומינו בצבע כחול ואדום
  • אקספלורר – האות E בצבע תכלת
  • סנדביץ' סאבוואי – subway בצבעי צהוב וירוק

3.דגש על פונט ועל צבעים מתאימים
צרו את השילוב שבין פונט מתאים ובין צבע מתאים. כאמור, עיצוב לוגואים יכול להגיע רק בשלב מתקדם יותר בו אתם מבינים לאן אתם מכוונים. איך שלא יהיה, הצבעים צריכים להיות תואמים את אופי המותג (צבעים נייטרלים, קרים-רשמיים, חמים) וכן הלאה.

כמו כן, הפונט חייב להיות קריא וברור, וכזה שיהיה ניתן לזהות אותו גם ממרחקים. אם תשימו לב, מרבית הלוגואים מבוססים על פונטים מודגשים (B), שמאפשרים לכם גם ממרחק לזהות את המותג אליו אתם מתקרבים – ברחוב מרכזי או בתוך מרכז קניות.

4.האם הלוגו יכול להחזיק לבד כסמל או מלל?

במהלך עיצוב הלוגו, עצבו אותו בצורה כזו שגם הסמל הגרפי וגם המלל, יוכלו לתפקד כל אחד כאינדיבידואל. לא אחת, חברות עושות שימוש רק באלמנט אחד. דוגמאות:

  • מקדונלד'ס
  • אפל
  • פייסבוק
  • אינסטגרם ועוד…

דאגו לעצב את הלוגו בצורה כזו שכל אחד מהאלמנטים יוכל לתפקד גם בצורה עצמאית, תוך שכל אחד מהם יוכל לבצע עבודה יעילה.

5.השאירו את המלאכה לאיש מקצוע
עיצוב הלוגו בצורה עצמאית על ידכם יבטיח ככל הנראה תוצאה בינונית. אל תהמרו על נראות הלוגו ואל תחפשו קיצורי דרך לא מועילים. עצבו את הלוגו בעזרת איש מקצוע, או פשוט באמצעות תוכנה מתקדמת שמאפשרת לכם לבחור מתוך שבלונות קיימות לוגו מנצח.

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!