יתרונות של לוגו טיפוגרפי

אם תחשבו על זה, הלוגואים של החברות הגדולות ביותר בעולם הם לוגואים טיפוגרפים. במילים אחרות? לוגואים המבוססים אך ורק על טקטס. לצד מותגי ענק שלהם לוגו טופוגרפי בלבד, גם ישנם מותגים שמאמצים שני לוגואים התומכים זה את זה. כך לדוגמא, חברת NIKE שמצד אחד יש לה לוגו טיפוגרפי, אך מצד שני מזהים אותה גם באמצעות ה-V המפורסם. דומה הדבר עם חברת ADIDAS המתחרה.

המון עסקים בוחרים בסופו של דבר בנתיב של עיצוב לוגו טיפוגרפי. מדוע?

  • טכנית, הוא קל יחסית לעיצוב
  • לוגו חד, ענייני וקולע
  • שם את שם המותג שלכם במרכז
  • מתאים למניפה רחבה מאד של עסקים
  • קל לשדרג אותו ולעצב אותו מחדש

לאילו עסקים מתאים לוגו טיפוגרפי?

מדובר על שאלה מעט מורכבת בגלל התשובה הניתנת לה – התשובה היא שאין באמת תשובה. לוגו טיפוגרפי יכול להתאים להמון עסקים, וההוכחה היא מניפת העסקים שעושה שימוש בלוגואים מסוג זה. לדוגמא:

  • IKEA – חברה לריהוט הבית
  • ZARA – מותג אופנה
  • FACEBOOK – רשת חברתית
  • MCDONALDS – רשת מזון מהיר

אלו דוגמאות קלאסיות של תאגידי ענק, המספרות את הסיפור של הלוגואים הטיפוגרפים. מצד אחד הם מתאימים לעסקים העוסקים בלייפסטייל, ומצד השני הם גם עונים על הצורך של עסקים רציניים יותר כמו רופאים, עורכי דין או רואי חשבון.

עיצוב לוגו טיפוגרפי פשוט יותר?

אז זהו, שלא. מאחר ולוגו שכזה לא נתמך על ידי אלמנטים נוספים, ישנה חשיבות אדירה לבחירת הצבעים, סוג הגופן והגודל שלו. באמצעות בחירת גופן בלבד, אפשר לתקשר שלל מסרים ולאפיין עסקים שונים:

  • עסק המכוון לקהל הנשים
  • מוצרים המיועדים לקהל הגברים
  • עסק שפעילותו מבוססת על מכירת מוצרי ילדים
  • עסקים בתחום המזון והשתייה ועוד…

לחשוב כי קל יותר לעצב לוגו טיפוגרפי זו טעות. נדרשת חשיבה אסטרטגית מעמיקה ויסודית, זאת במטרה לפענח את השילוש המושלם והקדוש: הגופן, גודלו וצבעי הלוגו. במידה רבה, מאתגר יותר לעצב לוגו שכזה, ולפני שאתם ניגשים למלאכה כדאי לקבל השראה ממותגים גדולים ומתחרים שלכם שכבר עשו זאת.

פחים שאפשר ליפול בהם עם לוגו טיפוגרפי

אז לא, ממש לא פשוט לעצב לוגו טיפוגרפי. רגע לפני שגם אתם משקיעים את זמנכם בעיצוב הלוגו החדש שלכם, דעו מאילו 2 טעויות נפוצות להימנע:

  • בחירה לא נכונה של צבעים. מאחר והלוגו מבוסס אך ורק על טקסט, הרי שניתנת תשומת לב גדולה מאד לצבעים. חשוב מאד לבחור בצבעים שמתקשרים עם אופי העסק שלכם והשירותים שאתם מציעים. לדוגמא: הצבע השחור מתקשר עם פורמליות, אלגנטיות ויוקרה. צבע אדום מתקשר חמימות ותשוקה, וצבע ירוק מתקשר עם אלמנטים של טבע, טוהר ואופטימיות.
  • בחירה לא נכונה של פונטים. ממש כמו שהצבעים בולטים, כך גם הפונטים בהם תעשו שימוש. חשוב מאד לבחור בפונט שיתקשר עם אופי הפעילות העסקית שלכם. כמו כן, חשוב שלא לבחור בפונט "מביך" ומוכר כדוגמת ariel או david.

עד כמה קל לשדרג את הלוגו הטיפוגרפי?

קל מאד. מטבע הדברים, סביר כי בכל כמה שנים תרצו לשדרג מעט את הלוגו. ואכן, תוכלו לעשות זאת בקלות יתרה בעת שהלוגו הנוכחי שלכם מבוסס על טקסט בלבד. חברות גדולות שעשו זאת לפניכם הן פייסבוק וזארה לדוגמא, ששימרו כמעט את אותם הפונטים ואותם הצבעים, אך בכל זאת הצליחו לדייק את הלוגו ולהשיק אחד חדש. בעיצוב לוגו ראשון או בחידוש לוגו, חשוב לטפח תמיד את הדברים הבאים:

  • עיצוב לוגו שיהיה חד וזכיר
  • עיצוב לוגו קלאסי – כזה שיהיה רלוונטי גם בעוד עשר שנים
  • פשטות ומינימאליות – זה תמיד עובד!