טעויות נפוצות בעיצוב לוגואים

1.כשאתם נכנסים לנעליהם של מעצבים גרפיים
אם אתם לא מעלים על דעתכם לבנות לבד את המשרד שלכם, מה מביא אתכם לרצות לעצב את הלוגו שלכם לגמרי לבד? איש אינו מפקפק בכישורי העיצוב שלכם, אך אתם צריכים לזכור כי עיצוב חובבני המתבצע על ידי תוכנות חינמיות-ביתיות, לא יכול להתחרות עם עיצובים מקצועיים.

במידה ואתם מעוניינים בכל זאת לעצב את הלוגו שלכם בכוחות עצמכם, עשו זאת באמצעות ממשקים ידידותיים המעניקים לכם תבניות קבועות המיועדות עבור עיצובי לוגאים.

2.הרצון להיות מקוריים בכל מחיר

גם אם תחרות "הלוגו המקורי ביותר" יצאה לדרך, כדאי שלא לקחת בה חלק. המון פעמים הרצון שלכם להיות יצירתיים, חדשניים ומקוריים, מוליד דברים שאינם בהכרח טובים לכם. עיצוב לוגו צריך להיות מבוסס על האסטרטגיה השיווקית בכללותה, ובפרט על קהל היעד שלכם, אופי המוצר או השירות והסביבה בה אתם מפרסמים. תתפלאו או לא, אך הפשטות ברוב המקרים – היא זו שמנצחת.

3.בחירה שגויה של צבעים
עם עיצוב לוגו אתם רוצים, ובצדק, לבלוט. עם זאת, ישנן עשרות דרכים עיצוביות לבלוט ולהפוך את הלוגו שלכם נוכח. לעתים, ישנם אלו שבוחרים בצבעים זוהרים שקשה מאד לעין לעכל – מה שיוצר אנטי, סלידה ותחושת זרות כלפי המותג. הצבעים שיעטפו את הלוגו שלכם צריכים להיות נעימים ובעיקר כאלו שמתכתבים מיתוגית אתכם ועם מה שאתם מייצגים.

4.חוסר התאמה של הלוגו למותג שלכם

אחד הדברים המורכבים ביותר הוא ליצור את השידוך בין אופי המותג שלכם ובין עיצוב לוגו. בעוד ישנם עולמות ספציפיים שבהם קל יותר לעצב לוגואים (עולם הילדים = לוגו צבעוני), גם ישנם מקרים בהם מלאכת העיצוב מעט מורכבת יותר.
הלוגו חייב  להיות אתם ולייצג את הרגשות והערכים עליהם אתם נשענים:
עסק מודרני-טכנולוגי, עסק שמשדר נוסטלגיה ובית, עסק המיועד לקהל הנשים בלבד וכן הלאה.
5.פונט לא ברור ולא קריא
הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לכם, הוא שלקוחות קיימים ופוטנציאלים כאחד יזהו אתכם ממרחק רב. לכן, כשאתם מתחילים לעמול על עיצובי לוגאים, חשוב מאד להשאיר בתודעתכם את החשיבות הרבה של פונטים ברורים.
ישנם פונטים נפלאים שיכולים להתאים להזמנה רשמית, לכרטיס ביקור או למכתב – אך לא ללוגו. פונט ללוגו חייב להיות קריא, ברור ובולט.

6.כיתוב באנגלית באותיות מחוברות
כמעט בכל מדריך שתמצאו שמנסה להשיב על השאלה כיצד לבחור לוגו, תמצאו את ההמלצה להימנע מאותיות מחוברות באנגלית.
שימו לב: כל עוד האותיות מחוברות כמו בלוגו של CNN לדוגמא, אין כל בעיה.
עם זאת, לעתים האותיות המחוברות באנגלית יוצרות נראות לא נגישה ומאד לא מובנת.
לוגו באותיות מחוברות באנגלית יכול לעבור רק אם אכן ניתן לקרוא בקלות את שם המותג. במידה ולא? חפשו חלופה אחרת.

7.בחירת גופן שמוכר לכל מ-WORD
גם אם אתם ממש אוהבים את גופן ariel ב-word, יהיה כדאי לוותר עליו במעמד עיצובי לוגאים.
הגופנים המוכרים שכולם עושים בהם שימוש על בסיס יומי לא יוצרים כל אפקט ומרגש, אלא ליהפך: הם מתכתבים עם שגרה, עם פשטות ועם אווירה מאד מיושנת. כדאי לבחור תמיד בפונט מקורי (או כזה שאינו נפוץ), כך שהמיתוג שלכם יזוהה בעיקר אתכם.

8.כשהלוגו שלכם מזכיר לוגו אחר
אם יש טיפ זהב מתוך רשימה של טיפים לעיצוב לוגו, הרי שהוא הטיפ הזה: דאגו כי הלוגו שלכם לא יזכיר לוגו של מותג קיים, ובטח שלא מתחרה שלכם.
אמנם אין כל בעיה לקחת השראה, אך בעת שישנם לוגואים דומים, המותג שלכם יכול להכתים עצמו עם המוניטין של החברה האחרת, וכל היתרון שלכם כחברה חדשה לא יהיה רלוונטי.

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!