טיפים מנצחים לעיצוב לוגו – כך תעשו את זה!

בשונה ממתכונים למאכלים טעימים שכתובים במדוייק, מתכון עבור עיצוב לוגו יהיה קצת יותר קשה למצוא. כל עסק מאופיין בצרכים שונים, בערכים שונים ובתחום פעילות שונה – כך שלא באמת ניתן לכתוב נוסחה שדרכה יהיה ניתן לעצב את הלוגו המושלם.

עם זאת, ישנם בהחלט כמה כללי מפתח, שעם היצמדות אליהם ניתן להבטיח לוגו נכון, מדוייק וכזה שיכול לקדם אתכם ולייצג אתכם על הצד הטוב ביותר. כל עוד תאמצו לעצמכם את הטיפים הבאים, תגלו כי עיצוב לוגואים אינו ארוך, ואף יכול להיות מהנה. מוכנים לגלות כיצד לבחור לוגו?

שוברים את המיתוס: לוגו חיוני (והכרחי) גם לעסקים קטנים

רגע לפני, כדאי לשבור מיתוס נפוץ: עיצוב לוגואים אינו רלוונטי רק לעסקים גדולים, ארגונים ותאגידים. גם עסקים קטנים – כאלו המונעים על ידי עשרה עובדים או אפילו עובד אחד, צריכים את הייצוג החזותי. הלוגו הוא פני העסק שלכם, הוא מעביר מסרים וגורם בהדרגה גם לחיבור רגשי מצד הלקוחות.
הלוגו עתיד להשתלב בשלל אמצעים, כך שחשיבותו עליונה:

  • כתמונות פרופיל בפייסבוק ובאינסטגרם
  • על כרטיסי הביקור
  • הלוגו על שלט בית העסק
  • שילוב הלוגו על מעטפות וקבלות
  • עיצוב לוגו על שקיות העסק וכן הלאה…

1.בחרו בצבעים המתכתבים עם המותג שלכם
הטיפ הראשון הניתן לכם לטובת עיצוב לוגואים, הוא בחירה בצבע ההולם את אופי המותג שלכם. טיפ זה רלוונטי כמובן גם לשאלה הגדול יותר – איך בונים מיתוג. לדוגמא: במידה ויש לכם חנות לבגדי ילדים, יהיה כדאי לבחור בלוגו צבעוני ועליז המתכתב עם עולם הילדים. מנגד, אם העסק שלכם הוא משרד עורכי דין, הרי שיש לבחור בצבע המשדר סמכות ופורמליות – כדוגמת כחול כהה.

2.בחרו בפונט קריא, מודגש וייחודי בעת שניגשים למלאכת עיצוב לוגו, ישנה נטייה כמעט טבעית לבחור בפונטים המעוצבים והמיוחדים ביותר. שימו לב כי הסיסמא "כל המוסיף גורע", רלוונטית כאן מאד. אל תחפשו אחד המיוחד והשונה בכל מחיר, פשוט מאחר ולעתים הפונט הפשוט, הקריא והבולט ביותר (גם במחיר של "חוסר מקוריות"), עושה עבורכם את השירות הטוב ביותר. הקפידו על הדברים הבאים:

  • פונט בולט ומודגש (על מנת שיהיה ניתן לזהות אותו גם ממרחקים)
  • הימנעו מאותיות מחוברות באנגלית
  • דבקו בפרופורציה נכונה שבין המלל ובין הסמל הגרפי

3.הכירו את המתחרים שלכם, ועשו בדיוק את ההיפך
אם ישנו משהו שהלוגו שלכם מאפשר לכם לעשות, הוא ליהנות מבידול עסקי. נותנים לכם? קחו! כיום, הודות למהפכת האינטרנט, אתם יכולים בקלות להכיר את המתחרים שלכם, לבחון מה הם עשו ולעשות בדיוק את ההיפך. אין כל בעיה לקחת השראה כללית לטובת עיצוב הלוגו שלכם, אך העתקה תעשה לכם הכל חוץ מדברים טובים. אינכם רוצים שהעסק שלכם יזוהה עם המוניטין של עסק אחר. הלוגו שלכם מאפשר לכם להביא רוח חדשה, רעננה ומבטיחה – נצלו זאת.

4.העבירו את המסר בצורה ברורה ועניינית
נסו שלא להתחכם. הרצון להציג את הלוגו המקורי ביותר המון פעמים מסתיים בלוגו שהוא פשוט לא טוב. מבט חטוף על הלוגואים של החברות הגדולות יכול לשקף בקלות כי less is more:

  • פייסבוק – לוגו כחול עם האותו F
  • חברת "אפל" – תפוח נגוס בצבע שחור
  • יוטיוב – לחצן Play בצבע אדום

5.האם קל לצייר את הלוגו?
אמנם לא מדובר על חובה שיש למלא אחריה, אך בהחלט מדובר על אינדיקציה נחמדה: האם תוכלו לצייר את הלוגו שלכם, ואם כן – תוך כמה זמן? אם תחשבו על זה, כל הלוגואים המפורסמים והמוכרים ביותר, ניתנים לשרטוט תוך שניות – החל מ-M של מקדונלד'ס ועד שלושת הפסים של חברת אדידאס. הפשטות – פשוט מנצחת!

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!