התפתחות הלוגו של תחרות האירוויזיון

תחרות האירוויזיון היא תחרות המוסיקה הגדולה ביותר בעולם. בשנים האחרונות חזרה התחרות לתודעת הקהל הישראלי, בין היתר בעקבות "הכוכב הבא לאירוויזיון" שהכניסה את התחרות לכל סלון בישראל, ובעיקר: הזכייה של ישראל בתחרות של שנת 2018 עם TOY. תחרות האירוויזיון היא מותג, וכמו כל מותג שגם אתם מכירים – גם לתחרות יש לוגו שמקדם ומייצג אותה.

הלוגו, כפי שהוא מוכר לרבים כיום, הוא שם התחרות באנגלית, כאשר את האות V מחליף לב. בתוך הלב, ישנו הדגל של המדינה המארחת את התחרות באותה השנה. כך לדוגמא, בשנת 2019 אירחה ישראל את התחרות, וכך הלוגו המפורסם "אירח" את הדגל כחול-לבן שעשה יחסי ציבור נפלאים לישראל באירופה ובעולם. 

כמו עוד הרבה מותגים אחרים, גם הלוגו של תחרות האירוויזיון עבר שינויים לאורך השנים. לפניכם, סקירה קצרה של התפתחות הלוגו, הסלוגנים של התחרות וגם איך עיצוב לוגו מתקשר את אג'נדת התחרות?

מ-1956 ועד 2004: כל מדינה בוחרת את הלוגו עצמאית

המדינה המארחת את התחרות, היא המדינה שזכתה שנה לפני כן באירוויזיון. עד שנת 2004, כל מדינה הייתה רשאית לעצב את הלוגו של התחרות בעצמה. אם מקבילים זאת ל"עסק" או למותג, הרי שבכל שנה מחדש המותג אירוויזיון, שינה את האריזה הגרפית והעיצובית שלו. מארגני התחרות הבינו (גם אם קצת מאוחר מדי), כי על מנת להפוך את האירוויזיון למותג גדול, צריך לעצב לוגו אחיד לתחרות. ואכן, החל משנת 2004, הוצע פורמט בסיסי ללוגו התחרות שמלווה אותה עד היום!

לוגו התחרות הנוכחי ואג'נדת התחרות

לא כולם יודעים, אך התחרות נולדה ב-1956 מתוך מטרה ברורה: לאפשר למדינות אירופה להתאחד דרך המוסיקה. סביר כי באותן השנים, לא דמיין לעצמו איגוד השידור האירופי כי התחרות תהפוך למפלצת שהיא כיום: בתחרות הראשונה התמודדו רק 7 מדינות, ואילו בתחרות האחרונה בישראל התמודדו כ-41 מדינות! הלוגו הנוכחי והקבוע של התחרות (כאשר האלמנט היחיד שמשתנה הוא הלב עם דגל המדינה), הוצג לראשונה בתחרות שנערכה באיסטנבול.

הלב כידוע, מתקשר מסרים של אהבה, אחדות וקירבה. מארגני התחרות מדגישים פעם אחר פעם כי אין מקום לפוליטיקות, מחאות או הפגנות במסגרת התחרות. תחרות האירוויזיון שואפת להיות נקייה מכל הרעשים שמסביב, תוך רצון לתת את הבמה למוסיקה, ולערכים כמו חופש, שיוויון ואהבה. כידוע, על לוגו של כל מותג, לתקשר את האג'נדה שלו. הלוגו של האירוויזיון ממחיש איך גם אל תוך לוגו של תחרות שירה, יוצקים את המסרים הרלוונטים.

לא רק לוגו, אלא גם סלוגן
שנת 2002 הייתה השנה הראשונה שבה החלו מארגני התחרות לקדם את האירוויזיון גם עם סלוגן משתנה. הסלוגן של התחרות בישראל היה dare to dream, והוא ליווה את כל השידור שעבר מתל אביב לכל העולם. חשוב להבין כי הלוגו והסלוגן מסייעים בקידום התחרות, והם מופיעים גם על כל המרצ'נדייז והחסויות לאורך כל תקופת התחרות. 

לצד הלוגו הבסיסי, לוגו מיוחד לכל תחרות

הלוגו הקבוע של תחרות האירוויזיון, ממשיך ללוות כל תחרות, כולל את התחרות שמתקיימת ב-2020 ברוטרדם, הולנד. עם זאת, איגוד השידור האירופי מאפשר לכל מדינה מארחת, להשיק אריזה גרפית ייחודית לתחרות, הכוללת לוגו מיוחד לתחרות הספציפית. כלומר, לתחרות האירוויזיון בכל שנה ישנם שני לוגואים. כך, גם משמרים את המותג ומחזקים אותו, אך גם מביאים רוח חדשה לכל תחרות מחדש:

  • הלוגו הקבוע שהוא בעצם תומך ומטמיע את המותג "אירוויזיון"
  • הלוגו שמציעה המדינה המארחת + סלוגן לתחרות (בישראל ב-2019 לדוגמא, הלוגו שליווה את כל התחרות הוא כוכב, שבנוי ממספר משולשים מחוברים יחד).
סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!