החשיבות של מיתוג ובידול עסקי

ככל הנראה, הדבר האחרון שתרצו שיגידו על העסק שלכם הוא שהוא מזכיר או דומה לבית עסק אחר. עסקים חדשים וגם כאלו שקיימים, פועלים סביב השעון במטרה לשמר את הייחוד שלהם, לבלוט מעל השאר ולהחצין את היתרונות והחוזקות שיש להם על פני עסקים אחרים.

מיתוג עסקי נכון לא שם את הדגש אך ורק על עיצובי לוגואים, אלא גם על כל הנושא של בידול עסקי. עבודת מיתוג מחולקת לשלל זרועות, כאשר היא מתחילה בהיכרות עם בית העסק. עבודת מיתוג לעסק אחד, לא תהיה דומה לעבודה המיושמת על עסק אחר – פשוט מאחר וכל עסק פונה לקהל אחר, מעוניין להעביר מסרים אחרים ולדבוק בערכים שונים.

העולם העסקי הוא עולם תחרותי, וקשה כיום מאד למצוא חברה שהשירות שהיא מציעה הוא בלעדי רק לה. במילים אחרות? בפני קהל הצרכנים פתוחות אינספור אפשרויות לרכוש מוצרים או שירותים שניתנים גם על ידי חברות אחרות. עם זאת, מה שגורם ללקוח מסוים לבחור בחברה אחת על פני אחרת, הוא בין היתר הבידול. חשוב להבין כי הבידול העסקי לא צריך להיות בהכרח משהו יוצא דופן, אלא משהו ספציפי הייחודי לאותה החברה.

הבידול: הערך המוסף שלכם על פני המתחרים

המטרה בסופו של דבר בשלב המיתוג והבידול העסקי, היא לזהות מה לכם יש שלאחרים אין. הערך המוסף הזה הוא הקלף שלכם שהמון פעמים יגרום ללקוחות לבחור בכם על פני אחרים. דוגמא לכך: חברת "אל-על". למרות שישנן אינספור חברות תעופה והמון טיסות במחירי לואו-קואסט, עדיין ישנו קהל של תיירים שבוחרים פעם אחר פעם ב"אל-על". הסיבה? הערך המוסף בדמות טייסים ישראלים (לרוב טייסים מנוסים מאד ששירתו בצה"ל), שירות בשפה העברית והתחושה כי הם בידיים טובות.

עיצובי לוגואים ומיתוג לבית העסק

המון בעלי עסקים מוצאים עצמם מבולבלים ולא יודעים מה קודם למה. השלב הראשון הוא תמהיל שיווקי כהכנה למיתוג. לאחר שלב זה, ניתן לחלץ מידע רב שבאמצעותו ניתן לחבר סלוגן, לבצע עיצוב לוגו ולקבוע את האריזה המיתוגית הכללית שתלווה ותוביל את בית העסק. חשוב להבין כי המיתוג על כל רבדיו, משרת אתכם ברמה הפנים ארגונית וחוץ ארגונית:

  • במעטפות, שקיות, קבלות
  • על שלטי חוצות ועל שלט בית העסק
  • ברשתות החברתיות ובאתר האינטרנט שלכם
  • בכנסים, תערוכות ומפגשים עסקיים
  • ובעיקר – על המוצרים שלכם (במידה וישנם כאלו)

בידול עסקי, עיצוב הלוגו ובניית המיתוג

אפשר ללמוד כי כל אחד מהשלבים – מציאת בידול עסקי, מיתוג ואסטרטגיה (כולל עיצוב לוגו), שזורים זה בזה. אז איזה שלב קודם למה? תחילה, מבצעים איפיון כללי של העסק שעתיד לקום או זה הקיים. מיד לאחר מכן, משקיעים בשלב התמהיל השיווקי. המסקנות משלבים אלו משרתות בהמשך את שלבי האסטרטגיה והמיתוג, ובנוסף – הן שופכות אור על הבידול העסקי. ניתן לתת לדוגמא את רשת הסופר-מרקטים "חצי חינם":

הבידול העסקי של רשת זו בא לידי ביטוי במחירים הנוחים שמובטחים, כאשר אותו בידול שהחליטו להחצין, בא לידי ביטוי גם במיתוג – בסלוגן ובלוגו של החברה (עגלה עם המספר 1/2).

אז איך יוצרים בידול עסקי אל מול המתחרים?

הדרך שלכם להתבלט במגרש התחרותי אינה דרך אחת קבועה, אלא שישנן מספר דרכים שונות. חשוב מאד שתזהו את החוזקות שלכם ואותן תחצינו:

  • בידול באמצעות ותק רב ומוניטין שאין לאחרים
  • בידול באמצעות שירות מהיר מהיום להיום
  • בידול באמצעות מחירים שוברי שוק
  • בידול באמצעות מוצרים ושירותים שיש רק לכם
  • בידול באמצעות חווית קניה יוצאת דופן
סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!