הדרך אל הלוגו המושלם ב-5 צעדים!

אז אולי כדאי להתחיל בהתחלה: עיצוב לוגו אינו מתחיל ונגמר בשעה אחת, וגם לא בשעתיים. מדובר על תהליך שנבנה בהדרגתיות, והוא מבסס על ששל פעולות, אסטרטגיות ופגישות אל מול המעצב הגרפי. בהקמה של עסק, שיכולה לגרום לכם לא אחת לכאב ראש, דווקא עיצוב הלוגו מסתמן כאחד החלקים המרגשים, המהנים והיצירתיים ביותר.

לפניכם, 5 צעדים חיוניים בדרך לעיצוב הלוגו שלכם. שימו לב כי ישנם צעדים שדורשים מכם השקעה רבה יותר בזמן, בעוד ישנם כאלו שתוכלו לתחום במסגרת זמן קטנה יותר. מוכנים?

1.חיבור פנימי: הבינו מי אתם ומה אתם רוצים לספר

השלב המהותי ביותר (ואולי גם הארוך ביותר), הוא להבין מי אתם. הקמה של עסק לא יכולה להתבצע על רגל אחת, אלא שנדרשת עבודה מקדימה שלאורכה אתם צריכים לגבש תכנית עסקית, להבין מי אתם ומה אתם רוצים להיות בזירה העסקית. שאלו את עצמכם אל מי אתם פונים, איזו בשורה אתם מביאים והאם יש לכם ייחוד על פני המתחרים שלכם.

חיבור פנימי שכזה יכול לקחת זמן, אך מדובר על תהליך הכרחי. נסו להפוך את העסק שלכם לבן אנוש, זאת במטרה לאפיין אותו בתכונות. כתבו את כל התכונות על הדף, ולבסוף ישקתף בפניכם מעין פרופיל. אותו פרופיל יהיה בעל אופי מסוים, והאתגר בעיצוב הלוגו הוא להביא לידי ביטוי את אותן התכונות ואת אותו אופי – ללוגו הסופי. מבלי שתעברו את המסע הזה, הלוגו לא בהכרח ייצג אתכם, את ערכי העסק ואת האג'נדה שלכם.

2.שאבו השראה ממובילים בתחומכם

המון פעמים, בעת שמקימים עסק, ישנו משהו שמעכב אתכם שכדאי לוותר עליו כבר עכשיו: אגו. זה בסדר גמור לעשות מחקר מתחרים, וזה לא אומר כלום על המקוריות שלכם, על היצירתיות שלכם ועל הבידול שלכם. אלא בדיוק ליהפך! דרך אותו מחקר מתחרים, אתם לומדים להכיר את פני השוק, וכך אתם יכולים לקבל החלטות: אילו אלמנטים כדאי לנכס לעצמכם ולשאוב מהם השראה, ואיזה קו משותף לכל העסקים האחרים בתחומכם שכבר יוצר חזות בנאלית. 

3.צמצמו אפשרויות: לוגו צבעוני או בשחור לבן?

כשמדובר על עיצוב לוגו, גם השמיים הם לא הגבול. לכן, כל מה שמאפשר לכם לצמצם אפשרויות באשר לעיצוב הלוגו, הרי הוא מבורך. כך לדוגמא: קבעו מראש האם אתם מעוניינים בעיצוב לוגו בשחור לבן, או דווקא בעיצוב לוגו צבעוני. הדרך לקבוע זאת? פשוט על פי אופי העסק. לוגו צבעוני יתאים לעסקים המתקשרים עם עולם הילדים, לייפסטיל, חופשות וכן הלאה. דוגמאות: מסעדות, טיולים, משחקיות, קניונים.

לוגו בשחור לבן לעומת זאת, יהיה לוגו שרוצה לתקשר מסרים בעלי גוון פורמלי יותר. לרוב, לוגואים שכאלו יהיו הלוגואים של אנשי המקצוע הבאים: עיצוב לוגו לעורכי דין, רואי חשבון, משרדי חקירות, מהנדסים וכן הלאה. 

4.איך הלוגו עובד על מעטפות, באינסטגרם ובשלטי חוצות?

אולי בעבר הטסט היחיד שהיה צריך להעביר את הלוגו, הוא הדרך בה הוא נראה על כרטיס הביקור. כיום ברור כי הלוגו משתלב על שלל נכסים – בעולם האונליין והאופליין: מעטפות, שלטי חוצות, שלטי פנים, רולרים, פייסבוק, אינסטגרם, אתר הבית והרשימה עוד ארוכה. עצבו לוגו שיחמיא לכם ללא כל תלות במקום עליו הוא ישתלב.

5.אל תבבסו החלטה מבלי שהוצגו בפניכם כמה אפשרויות

המון פעמים ישנו רצון לעשות V על משימה נוספת בדרך להקמת העסק, וזה מובן. עם זאת, כשמדובר על עיצוב לוגו לעסק שלכם, כדוגמת עיצוב לוגו לקוסמטיקאיות, חשוב להיות כמה שיותר סבלניים. אל תבססו את הבחירה שלכם על פי אפשרות אחת שהוצגה בפניכם. את הלוגו הנבחר יש לבחור לפחות מתוך 5 אפשרויות שונות. רק כך, תוכלו להיות בטוחים שעשיתם את הבחירה הנכונה לאחר שלב סינון קפדני.

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!