איך תבחרו צבעים מתאימים עבור עיצוב לוגו לעסק?

יש חברים בכל מיני צבעים, וגם לוגואים! עיצוב לוגו מגלם בתוכו אסטרטגיה שלמה של שיקולים שיווקיים, הגדרה מדויקת של קהל יעד ומתן דגש על בידול עסקי ממתחרים. מהי החשיבות של צבע הלוגו שלכם? רמז: חשיבות עליונה!

הצבע האהוב עליכם לא ממש רלוונטי

כשאתם פונים אל עיצוב לוגו, אתם צריכים לזכור כי הצבע האהוב עליכם ממש אינו רלוונטי. מאחר ומדובר על בית העסק שלכם, אתם רוצים ליצוק כמה שיותר מעצמכם אליו. עם זאת, לא תמיד האהבות והתשוקות שלכם מתאימות לקהל היעד של העסק. לדוגמא: אתם עתידים לפתוח חנות צעצועים לילדים, אך הצבע האהוב עליכם הוא כחול כהה.

מובן כי מדובר על צבע שילדים קצת פחות ימשכו אליו, מה שגם עתיד להשפיע על המכירות שלכם ועל הבאז סביב החנות. עיצוב לוגו חייב להתמקד על ערכי המותג, קהל היעד שלכם, בידול עסקי והתאמת הצבע למניפת השירותים שאתם מציעים.

"ישנן מעדניות עם לוגו בצבע אדום, זה גם מה שאני צריך"

אחת הטעויות הנפוצות ביותר עם עיצוב לוגו, היא לשאוב השראה מעסקים שונים ולהסיק מהם על העסק שלכם. שימו לב: שאיבת השראה היא דבר נפלא! היא מעוררת, מעלה בכם רעיונות ופותחת את ראשכם לכיוונים נוספים. עם זאת, אל תבצעו הכללה באשר לצבעים המובילים עסקים הזהים לעסק שלכם. כך לדוגמא, העובדה כי ישנה מעדנייה (כמו זו שאתם רוצים לפתוח) שהלוגו שלה בצבע אדום, לא אומרת כי הצבע יתאים גם לכם.

מעדנייה שהלוגו שלה בצבע אדום רוצה ככל הנראה לתקשר חום ובית. עם זאת, במידה ואתם מעוניינים להקים מעדניית בוטיק המכוונת לקהל מאד מסוים ומוכרת מטעמים אקסלוסיבים, הרי שהצבע הנבחר יצטרך להיות בהתאם. במקרה הזה יהיה כדאי לחשוב על לוגו בצבע לבן ושחור המתכתב עם מונחים של יוקרה ולייפסטייל.

הצבע הירוק: שלווה, אופטימיות ורוגע

הדרך לקבוע באיזה צבע יעוצב הלוגו שלכם, היא עם הבנה שלכם את העסק שלכם, וההיכרות של המעצב הגרפי אתכם. שלב איתור צורך ואיפיון העסק, מסתמן כאחד השלבים הקריטיים ביותר לטובת עיצוב לוגו. בחירת צבע ללוגו שלכם לא קובעת ברמה השטחית רק "איך הלוגו יראה", אלא שהיא משפיעה על הרגשות שיתעוררו אצל קהל הלקוחו שלכם.

אם לוקחים לדוגמא את הצבע הירוק, הרי שהוא מתכתב עם שלווה, עם רוגע, עם נינוחות ועם אופטימיות. לכן, צבעים אלו ישתלבו בלוגואים של בתי קפה, מסעדות טבעוניות, משתלות ואפילו חנויות המוכרות ציוד לבעלי חיים. הצבע הירוק מתכתב עם רוח טובה, ולכן הוא מתאים לעסקי מסעדנות ועד למשתלות המוכרות לכם עציצים ופרחים (חיוניות, פריחה, שגשוג).

מה משותף לכל רשתות ההמבורגר הגדולות? הצבע האדום!

רק על מנת להמחיש לכם עד כמה השפעה יש לצבע, אפשר לחשוב על רשתות ההמבורגר המוכרות לקהל הישראלי: מקדונלד'ס, ברגר-קינג ובורגר ראנץ'. כל הרשתות האלו מתגאות בלוגו המעוצב בין היתר בצבע האדום. הצבע הזה מתכתב עם אהבה, תשוקה, דחף וחשקים. חברה נוספת המזוהה בזכות הצבע האדום שלה היא חברת קוקה קולה.

לוגואים לעסקי גברים ונשים

המון פעמים הבחירה בצבע הלוגו קלה יותר, בעת שקהל היעד הוא או נשים או גברים. התפישות החברתיות עיצבו והשפיעו על דעת הקהל, כך שהצבעים ורוד וסגול לדוגמא מזוהים עם קהל הנשים, בעוד צבעים כמו צהוב, ירוק או שחור מזוהים יותר עם גברים. במידה ואתם אכן עתידים לפרסם לנשים או לגברים (כקבוצה אחת), אתם כבר יכולים לפסול את הצבעים שאינם רלוונטים. הסבירות כי גבר ירכוש חולצה חדשה מחנות שהלוגו שלה ורוד, נמוכה עד אפסית.

 

 

 

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!