איך בונים מיתוג?

אריזה גרפית-מיתוגית ככל הנראה מוכרת לכם מעולמות תוכן מסויימים: החל מאירועים הנהנים ממיתוג אישי ועד מתנות ממותגות. כעת, כשאתם נמצאים רגע לפני פתיחת העסק החדש שלכם, חשוב שגם אתם תיהנו ממיתוג עסקי.

כל חברה גדולה שאתם מכירים, פועלת ומונעת על ידי אסטרטגיה מבוססת ומדויקת, הכוללת בתוכה גם את המיתוג. מאחורי המילה "מיתוג" ישנן אינספור פעולות, שיטות ודרכים להגיע אל תודעת הלקוחות, כאשר המטרה בסופו של דבר היא לגרום לכל לקוח – קיים או פוטנציאלי, לזהות אתכם ולהתחבר אליכם רגשית.

איפיון צורך והבנת העסק – השלב המקדים למיתוג

כיצד בונים לוגו מנצח ומיתוג מושלם? המיתוג כולל בתוכו את עיצוב לוגו, בחירת הצבעים שיזוהו עם העסק שלכם ובחירת סלוגן. על מנת ליישם את כל אלו, הרי שנדרשת היכרות מעמיקה אתכם. על מנת להבהיר לכם את החשיבות של שלב מקדים זה, הרי שניתן לתת את הדוגמא הבאה: מובן כי כלה תרצה ללבוש שמלת כלה, אך על מנת להתאים לה אותה, יש צורך לבצע איתה איתור צורך, לקבוע איתה את הקו העיצובי החביב עליה ובעיקר – למדוד את היקפי גופה.

דומה הדבר עם שלב המיתוג: מדובר על הפתרון שמוצע לעסקים לאחר שמבינים מי הם, מי קהל היעד שלהם, מהו הערך המוסף שלהם, מה הם שואפים להעניק ומה הם רוצים לספר. לאחר שלב זה, ניתן לצאת לדרך עם שלל פעולות, לרבות עיצוב לוגואים ובחירת הצבעים שיובילו את המותג.

מיתוג – גם לעסקים גדולים שזכו באמון הצרכנים

חשוב להבין כי תהליכים של מיתוג לא מאפיניים אך ורק עסקים חדשים, אלא שגם חברות ענק שכבר הספיקו לזכות באמון הצרכנים, ממשיכות למתג את עצמן מחדש. מיתוג מחודש יכול לבוא לידי ביטוי בשלל אופנים:

  • חידוש הלוגו עם עיצוב לוגו לאחר שניתנים טיפים לעיצוב לוגו
  • שינוי האריזות של מוצרים
  • בחירה בצבעים חדשים למותג וכן הלאהרק בחג השבועות האחרון, המותג "השף הלבן" שינה את כל האריזות של מוצריו. לפני שהוחלט על המיתוג החדש, בוצע שלב מקדים של איתור צרכים, איתור קהל יעד ובחינה מדויקת של פונטים וצבעים.

עסק ממותג נתפס כאמין ועוצמתי יותר
אחד הדברים שתוכלו לאחל לעצמכם כעסק, הוא להצטייר כאמינים. כיום, יותר מתמיד, קהל הצרכנים בוחן שלל אפשרויות לפני שהוא בוחר לחבור אל חברה מסוימת. המיתוג מכניס את הלקוחות לעולם של אשליה ודמיון, צבע ותפאורה משתנה! הצלחה של עסק אמנם מבוססת על שלל פרמטרים ונסיבות, אך המיתוג מייצר קשר רגשי – הוא זה שקובע המון פעמים האם נוצר חיבור, או האם לא.
גם אתם, מבלי שאתם באמת שמים לב לכך, בוחרים המון מוצרים או שירותים על בסיס המיתוג. לדוגמא: במקרר הגבינות בסופר-מרקט, ישנם המון מוצרים המתחרים זה בזה. ואתם, ניגשים אוטומטית המון פעמים לאזור מסוים רק על פי האריזה החיצונית – המיתוג. עיצוב לוגואים והמיתוג בכללותו, יכולים לתרום לכם רבות!
מיתוג מספר את הסיפור שלכם בדרך הטובה ביותר
כאמור, המילה "מיתוג" מגלמת בתוכה עולם שלם של פעולות ואסטרגיות. המיתוג אגב, גם יכול לספר את הסיפור שלכם וכך לפנות אל הרגש של הנחשפים אליכם. אחת הדוגמאות הטובות ביותר שניתן לתת בהקשר זה, היא הפרסומת של "מטרנה": ההחלטה המיתוגית-אסטרגית היא לבחור בסיסמא "הכי קרוב אליך, אמא".
מדובר על סלוגן שמסופר עליו המון בבתי ספר לפרסום, שנבחר לאחר החלטה מיתוגית לפנות אל רגש האמהות. זיכרו: עיצוב לוגו ומתן דגש על כל המיתוג הכללי של העסק שלכם, יכולים להפיץ את בשורתכם ביעילות רבה ואל יותר קהלים.

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!