איך בונים מיתוג עיסקי נכון?

סביר כי גם אם שמעתם לפחות פעם אחת את המילה "מיתוג". מה שעוד סביר הוא שלמרות שאתם מכירים היטב את המילה, לא בטוח שאתם יודעים מה עומד מאחוריה. חלק בלתי נפרד מעבודת המיתוג שמתבצעת עבורכם כולל עיצוב לוגו וכתיבת סלוגן לבית העסק שלכם, אך מדובר על מלאכה מורכבת הרבה יותר.

העולם העסקי הוא עולם תחרותי ואין זה סוד. בנוסף, אפשר לומר בזהירות כי מאז המהפכה הדיגיטלית-אינטרנטית, העולם הפך להיות תחרותי אפילו יותר: עסקים מפרסמים בשלל ערוצים ופלטפורמות, ישנן לא מעט חנויות אונליין וכולם רוצים להיות אלו שהלקוחות בוחרים בהם.

עבודה נכונה של מיתוג ובידול עסקי שכוללת בין היתר עיצובי לוגואים, יכולה לגרום לקהל היעד שלכם לבחור בכם – ולא במתחרים. המיתוג כולל את האריזה גרפית-עיצובית שעוטפת אתכם ואת השירותים שלכם, אך גם את כל האסטרטגיה השיווקית הכוללת מהלכים, דרכי פרסום ואופי הפרסום, בחירת הערכים שילוו אתכם, בחירת השפה בה תעשו שימוש וכן הלאה.

עבודת מיתוג טובה – איך עושים אותה?

למרות שהמון פעמים נדמה כי עיצוב לוגו הוא עיקר עבודת המיתוג, חשוב להבין כי שלב העיצוב בכללותו מגיע רק בשלב מתקדם. עוד טרם יוצאים לדרך עם המיתוג, חשוב שלפני הכל תבינו מי אתם:

  • מה אתם מציעים (שירות/מוצר)
  • מהו הבידול העסקי שלכם
  • על איזה צורך אתם רוצים לענות
  • מיהו קהל היעד שלכם וכו'…

אפשר לומר כי עבודת המיתוג היא בסופו של דבר פנייה אל הרגש: להבטיח כי קהל היעד שלכם יצליח להתחבר אל הערכים והמסר שאתם מביאים. אפשר לתת לדוגמא את חברת "אל-על", שחלק מהמיתוג שלה הוא גם הסלוגן המפורסם: "הכי בבית בעולם". התחושה המתקבלת אצל קהל הנוסעים היא שלמרות שהם רחוקים מהבית, הם עדיין בבית. סלוגן זה נותן תחושה של שייכות, ביטחון ובית.

בכדי לבנות עבורכם את המיתוג הנכון והתואם אתכם, חייבת להיות אתכם היכרות מוקדמת, לדעת איזה מסר אתם רוצים להעביר ומהן נקודות הכאב שאתם מזהים רוצים לענות עליהן. המסקנות שיתקבלו יעטפו את כל האסטרטגיה השיווקית:

  • עיצובי לוגואים מתאימים (לעתים, לעסק יש יותר מלוגו אחד)
  • בחירת הסלוגן
  • בחירת צבעים ושפה שיווקית
  • הערוצים בהם תפרסמו את עצמכם

המיתוג משמר את מעמדכם כשחקן משמעותי

כאמור, עבודת מיתוג אינה כוללת אך ורק עיצוב לוגו לבית עסק חדש, אלא הרבה מעבר לזה. כמו כן, חשוב להבין כי המיתוג אינו רלוונטי רק לעסקים חדשים. גם עסקים גדולים ומוכרים משנים את המיתוג שלהם מפעם לפעם, זאת בהתאם לכניסתם של מתחרים, שינוי קהל היעד, שינוי אופי הצריכה וכן הלאה.

גם אתם, מבלי שאתם מודעים לכך לגמרי, תדעו לזהות לוגואים ומיתוגים שונים גם מתוך שינה. אין באמת צורך להבין מה זה לוגו ומיתוג בעצם, אלא פשוט לעשות עם עצמכם מבחן קטן: האם תדעו לזהות את הלוגו של תנובה, שטראוס, יס, ברגר-קינג, סטארבאקס ופילה? סביר להניח שכן. הסיבה לכך היא עבודה שיווקית נכונה, המבוססת על מיתוג והטעמה הדרגתית.

מתי צריך לבצע מיתוג מחדש?

ישנם תקדימים רבים – גם בקרב חברות בינלאומיות וגם בקרב חברות ישראליות, המלמדים על הצורך של חברות לבצע מיתוג מחדש. המיתוג יכול לכלול שלל פעולות חדשות:

  • שינוי הלוגו על ידי עיצובי לוגואים חדשים
  • בחירה בצבעים חדשים שיובילו את המותג
  • בחירת סלוגן חדש
  • שינוי של אריזות מוצרים ועוד…

מדוע אותן חברות בוחרות לבצע מיתוג מחדש? משלל סיבות:

  • ישנם מותגים שסובלים מתדמית מאד מיושנת, ועל מנת להדביק את הפער עם קצב החיים המודרני ועם החברות המתחרות, הם ממתגים עצמם מחדש
  • מיתוג מחדש כ"מענה" למתחרים שיצאו במיתוג מחדש
  • מיתוג לקראת אירוע בקנה מידה בינלאומי (לדוגמא: מיתוג לקראת האירוויזיון בתל אביב)
סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!