אז מתי גם לכם כדאי לעצב מחדש את הלוגו לעסק?

המון בעלי עסקים מרגישים קושי רב לשנות את הלוגו המוביל את בית העסק שלהם. ככל שעוברות השנים, "נספגים" אל הלוגו רגעים יפים, תקופות מרגשות וגם נוסטלגיה מתוקה. למרות שקל מאד להתקשר רגשית ללוגו (בכל זאת, הלוגו הוא אתם), הרי שלעתים כדאי לשפר אותו, או להחליפו בלוגו חדש לחלוטין.

ישנם תקדימים רבים בעולם העסקי, המלמדים לא רק על החלפת הלוגו על ידי מותגי ענק, אלא על הנחיצות הרבה שבהחלפת הלוגו. לאורך השנים, חברות בקנה מידה בינלאומי כדוגמת סטארבאקס, לגו, אפל ואפילו גוגל, החליפו את הלוגו שלהן. מתי גם לכם מומלץ לשקול לחיוב עיצוב מחודש ללוגו בית העסק שלכם?

1.כשהלוגו כבר לא מתכתב עם ערכי המותג שלכם

כשמדובר על עיצוב מחדש ללוגו בית העסק, לא תמיד מדובר על עיצובו מאפס. חשוב לזכור כי הלוגו הקיים, עוצב בהתאם לאסטרטגיה שיווקית ומערך מיתוגי ברור ומדויק. לעתים, תוך כדי פעילותכם העסקית לאורך השנים, המותג שלכם משנה את פניו. נסו לחשוב על עצמכם כאנשים: האם אתם אותו האדם שהייתם לפני 10 או 5 שנים? מובן שלא. החיים מאד דינאמים, ותהליכי ההשתנות וההתפתחות רלוונטים לכם ולעסק שלכם כאחד.

לדוגמא: מקדונלד'ס, ששנים מותגה בצבעי אדום וצהוב, החלה לפרסם את עצמה בחלק מהפרסומות בלוגו בצבעי ירוק וצהוב. הסיבה? הרצון לתקשר את המהפכה הבריאותית שהרשת עוברת לאחרונה. כשהמותג שלכם משנה את ערכו, ראוי גם לשנות את הלוגו המייצג אתכם.

2.המתחרים דוהרים קדימה? השיגו אותם!

ישנן תחרויות גלויות בין עסקים, אך רובן הן דווקא סמויות. תחרות היא דבר נפלא, אך על מנת לנצח בה ולתפוס מקום על פודיום המנצחים, צריך להכיר היטב את חוקי המשחק. אתם מזהים כי המתחרים הגדולים שלכם החלו בתהליכי מיתוג מחדש, הכוללים בין היתר עיצוב מחודש ללוגו? השיבו מלחמה!

דוגמא רלוונטית שניתן לתת היא את חברת HOT. במשך שנים הלוגו של החברה היה הלוגו שככל הנראה עולה כעת לראשכם, אך לפני מספר חודשים שכרו את שירותיה של גל גדות להשקת הלוגו החדש עם הסלוגן החדש. כיום, כשחברות סלולאר מציעות את שירותי הטלוויזיה שלהן, היה ברור לחברת הוט שהיא חייבת למתג עצמה מחדש ולכבוש קהלים חדשים.

3.לעתים, הלוגו פשוט לא מספק את הסחורה
עיצוב לוגו אמור לייצר באז ולעשות בעבורכם עבודה שיווקית. אמנם הצלחה או חוסר הצלחה של עסק לא נמדדים רק על פי הלוגו, אך חשוב לקחת אותו בחשבון. הלוגו, כזה שמייצג אתכם בשלל זירות, אמור לכל הפחות לעניין את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולגרות אותם לפנות אליכם. אתם מבחינים כי המכירות לא עולות, הלידים שלכם לא גדלים ואחוזי ההמרה פשוט לא מגיעים למספרים יפים? יהיה כדאי בהחלט לבצע בדק בית, גם בכל הקשור לאריזה העיצובית שלכם (האם היא פונה לקהל היעד, איזה רגש היא מעוררת וכן הלאה).

4.כשקהל היעד שלכם מתרחב לקהלים נוספים

כעסק, אחד הדברים המשמחים ביותר הוא להחזיק בהצלחות מוכחות. אין עוד דבר שיכול להעיד על הצלחה מאשר התרחבות שלכם. לא מעט חברות, ישראליות ובינלאומיות, מתחילות את פעולתן עם פנייה לנתח שוק ספציפי. כחלק מהרצון להתרחב ולהתפתח, החברות פונות לקהלים נוספים. כך, הן גם צריכות להתאים את המסרים השיווקים ואת המיתוג כולו – לקהל היעד החדש.

דוגמא לכך: חברת castro שהשיקה גם את castro men, חברת topshop שפנתה בהמשך לגברים עם topman וכן הלאה. הרחבת קהל היעד מחייבת אתכם במיתוג מחודש וביצירת לוגואים וסלוגנים חדשים לעסק.

 

סגירת תפריט
×

עגלת קניות

לא מצאת לוגו מתאים? רוצה לוגו בהתאמה אישית? 
אתה יכול ללחוץ כאן ולראות את החבילות שיצרנו במיוחד עבורך או למלא את הטופס ונציג ייצור עמך קשר בהקדם

כרטיס ביקור דיגיטלי

ב 205 ₪ בלבד!